سفارش تبلیغ
صبا ویژن
و به سوی محبّتت، راهی آسان برایم بگشا که بدان، برایم خیر دنیا و آخرت را کامل گردانی . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعا ـ]

سایت تفریحی ،سرگرمی،آموزشی موزیک آوافان

نوشته ای دلنشین برای خدا،دلنوشته برای خدا،نوشته ی عاشقانه درباره خدا

گنجینه های معرفتم در برابر ویرانه های معرفت تو هیچ و ناچیز هستند، هرچه دنبالت گشتم نتوانستم پیدایت کنم، تو چقدر بزرگ بودی که چون منی نتوانست تو را بشناسد و بیابد. دل را زدم به دریا..گفتم که این نیست راه معرفت و شناخت.. بایستی چاره ای اندیشید.. بایستی دوست واقعی را یافت.. کجای کار اشکال دارد.. شاید گاهی آهی از ته دل کشیدم و برخود افسوس خوردم که چرا چنین بنده ی ناشکری بودم.. هر زمان کارم گیرت بود شب و روز دنبالت میگشتم و هر زمان اندکی شاد میشدم غافل میگشتم که دار و ندارم از کیست.. آن زمانی که کسی یارای غم های بی پایان من نبود تو تنها همدم شب های غربت زده ی من بودی، آن زمان که کسی نمیتوانست تحملم کند تو آغوشت را باز کرده بودی و بی صبرانه منتظر قدم هایم بودی.. آن زمان که در زندان تاریک و مایوس کننده تکیه بر دیواری زده بودم ناگاه نور تو زندانم را به بهشتی بی پایان تبدیل کرد.. بهشتی که اولش تو بودی و آخرش هم تو.. بازیگری روسیاه همچون من نقش اول داستان بود، تو نقش انسان را به من دادی و من لیاقت چنین نقشی را نداشتم.. گفتم چه کنم؟ چاره چیست؟ باز چنگ به دامان خودت زدم چراکه تو مرا هستی بخشیده بودی، از تو انتظاری نداشتم چراکه به من عقل و اختیار بخشیده بودی ولی من توانایی به کارگیری همه اختیارات و قدرت های درونی ام را نداشتم چونکه تو در ذات من بودی و من بی تو بودن را دوست نداشتم.. چون بی تو تصمیم گرفتن در ذات من نبود، چون نمیخواستم بی تو بروم راهی که آخرش را نمیدانستم به کجا میرسد..چون با تو بودن به من امید میداد و زندگی را برای من تازه میکرد.. زندگی که زندگی بخش به آن زندگی بخشید بی آن زندگی بخش، زندگی نیست؛ نقش اول من بودم و کارگردان تو..دوست داشتم خودم باشم ولی نمیتوانستم چون کارگردان تو بودی و بهترین ها را برایم می خواستی.. گاه من بی صبری میکردم طاقتم تمام میشد، از ادامه منصرف میشدم باز مهربانی و لطف تو مرا بازمیگرداند و من شرمنده ی لطف و مرامت میشدم.. از تو چه بگویم؟ تو که خود تمام گفته ها و ناگفته هایی.. توکه اول و آخر تمام نوشته هایی.. توکه خود تمام خوبی ها و فرشته هایی..توکه تمام جمال و زیبایی هایی.. تو که خود، تمام و کمال همه ی دلتنگی هایی.. چه کنم دل است.. دلتنگ میشود.. میگرید و آرام میگیرد.. چه کنم دل است،می تپد و دوست میدارد.. دلی که خودت بمن دادی و از آن خودت هست و جز تو کسی در آن جای ندارد..این بار طوفان شده ام.. این بار غوغا کرده ام.. دوست ندارم تو سمت من آیی.. دوست دارم خودم تا انتهای راه، سمت تو بیایم.. بگذار من سمتت بیایم تا وجودت را حس کنم.. هرچند میدانم که تو تندتر و مشتاق تر خواهی آمد..آخر تو چقدر مهربانی که آدم دلش با آمدن اسمت می لرزد، حقیقت است که جز دل چیزی نمیتواند از تو بنویسد چرا که تو در تمام دلهایی..دوست دارم بدانم دلیل بودنم را..دلیل آمدنم را.. دلیل رفتنم را.. با تو در این دنیای غریب، دیگر احساس غریبی نمیکنم..برای تو مینویسم اما قلمم از نوشتنت عاجز است،عقلم از شناختنت قاصر.. تو که هستی؟که تمام هست ها و نیست هایی، تمام بودن ها و نبودن ها، حسی عجیبی است وقتی از تو میگویم.. وقتی قلمم را بر روی تکه کاغذی با نام تو حرکت میدهم و جملات پشت سرهم می آید،بی شک که تو بهترین و اولین و آخرینی و من بازیگر شرمسار این ماجرا..

 

عضویت در یورفان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 

  • تاریخ انتشار : یکشنبه 4 آبان 1393 | نویسنده : یورفان



آوا ::: یکشنبه 93/8/4::: ساعت 9:49 عصر

دانلود نقشه کامل تهران برای موبایل

تهران به عنوان پایتخت ایران و بزرگترین شهر ایران دارای اماکن تفریحی و گردشی، مراکز علمی، جاده ها، میدان ها، خیابان ها و مراکز رفاهی-خدماتی زیادی هست که ممکن است هر فردی در پیدا کردن آنها به مشکل بخورد، لذا داشتن یک برنامه نقشه ی شهر تهران برای موبایل میتواند در هر لحظه ای شما را جهت رسیدن به مقصد خود کمک کند؛ شما میتوانید با داشتن این برنامه در موبایل خود در هر نقطه از شهر تهران که هستید، آن نقطه را بیابید و سپس مسیری که جهت رسیدن به مقصد خود نیاز دارید را بررسی کنید و کوتاه ترین مسیر ممکن را انتخاب نمایید و از سردرگمی در آیید. گفتنی است که برنامه های زیادی از نقشه ی تهران در دنیای اینترنت وجود دارد که معایب و مزایایی دارند، که البته برخی از برنامه به کلی در موبایل شما کار نمی کنند یا به اصطلاح برنامه های خرابی هستند، اما ما در اینجا یک برنامه جالب با حجم کم از نقشه ی شهر تهران گذاشته ایم که بر روی موبایل های مختلفی از جمله نوکیا و سامسونگ تست کرده ایم و کاملا راضی کننده بوده و به خوبی اجرا شده است. شما پس از دانلود این برنامه آن را به موبایل خود کپی کرده و سپس آن را باز میکنید(امروزه اکثر گوشی های اندروید خور، قابلیت جاوا را نیز دارند که بدون نیاز به نصب برنامه باز میشود) سپس نرم افزار یک پیام کوتاه با هر خطی که در گوشیتان متصل هست به سازنده نرم افزار تهران یاب میفرستد و بلافاصله برنامه ی شما اکتیو یا فعال میشود. اکنون شما همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده میکنید زبان خود را انتخاب میکنید و وارد منوهای برنامه میشوید. در این قسمت با استفاده از قسمت نمایش نقشه میتوانید به راحتی در خیابان های تهران چرخ بزنید و مسیر موردنظر خود را بیابید. این برنامه کم حجم و ویژه امکانات دیگری نیز دارد که در زیر به آنها اشاره ای کرده ایم:

– امکان مشاهده مراکز تفریحی و ورزشی تهران همچون پارک ها، استخرها، شهربازی ها و.. تنها با یک کلیک

– امکان مشاهده لیست مراکز علمی همچون دانشگاه ها، کتابخانه ها و.. در منوهای جالب

– امکان مشاده مراکز فرهنگی و هنری همچون سینماها و فرهنگ سراها و.. و یافتن آنها بر روی نقشه تنها با یک کلیک

– امکان مشاهده هتل ها،مراکز گردشگری،مهانپذیرها،سفره خانه ها،بازارها و.. و یافتن آنها بر روی نقشه با یک کلیک

– اماکن یافتن لیستی از سفارتخانه ها، بیمارستان ها، ترمینالها، داروخانه های شبانه روزی، کافی نتها و مشاهده هر کدام از انها بر روی نقشه تنها با یک کلیک

– قسمت مربوط به تلفن های ضروری از جمله آتش نشانی،اطلاعات برقریالاطلاعات پرواز،اطلاعات فرودگاه مهرآباد،اعلام ساعات شرعی،امداد شرکت گاز،اورژانس تهران،تاکسی تلفنی های تهران،رزرو مکالمات بین المللی،سازمان نظارت بر قیمت کالا،فوریتهای پلیسی شهر،مرکز کنترل ترافیک و.. در منوهای عمودی زیبا و تنها با یک کلیک بر روی قسمت دلخواهتان

– قابلیت جستجو بر روی نقشه و آدرس محل مورد نظر، به صورتی که اسم محل را مینویسید و آدرس و سایر مشخصات آن را برای شما نمایان می سازد.

-امکان مشاهده نقشه و آدرس ها به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی

– استفاده از این برنامه کاملا رایگان است.

– این برنامه یکی از معروفترین برنامه های نقشه تهران برای موبایل هست، که توسط پورتال یورفان برای شما جهت دانلود گذاشته شده است؛ شما میتوانید با کلیک بر روی دانلود از لینک مستقیم آنرا دانلود کنید.

پس از دانلود آن را از حالت فشرده در آورید و فایل Tehranmap را در حافظه موبایل خود کپی کنید و به راحتی مورد استفاده قرار دهید.

حجم فایل: 2?06 مگابایت

فرمت فایل برای دانلود zip

پسورد: ندارد

برای دانلود از لینک مستقیم کلیک کنید

 

 

  • تاریخ انتشار : یکشنبه 4 آبان 1393 | نویسنده : یورفان



آوا ::: یکشنبه 93/8/4::: ساعت 12:45 عصر

همه چیز درباره موسیر و خواص آن

شاید شما نیز باشنیدن واژه ی موسیر اولین چیزی که به ذهنتان میرسد، همان واژه ی سیر است یا اینکه چه تفاوتی با سیر دارد. اینکه در گذشته کمتر نام این گیاه را میشنیدم ولی امروزه به وفور یافت میشود و در ماست ها و سایر مواد غذایی اضافه میشود و طعم خوشایندی به انها میبخشد.ابتدا باید این مطلب را بدانید که موسیر نیز گیاهی است به مانند سیر، که ریشه ی آن یک پیازچه هست، این گیاه درای چهل گونه ی مختلف در جهان میباشد، که برخی از گونه های آن بعنوان گل تزئینی در باغچه نیز کاشت میشوند. همانطوری که سیر و پیاز نیز خاصیت ضد میکروبی و ضد انگلی دارند موسیر نیز از این قاعده مستثنا نیست و اولین و مهمترین خاصیت آن در دفع انگل ها و ضد عفونی کردن بدن هست. از دیگر فرآورده های گیاه موسیر بعنوان کاهنده ی قند خون در افراد دیابتی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.موسیر نقش مهمی در درمان التهاب زخم ها و جوش خوردن سریع انها دارد، برای التهاب کبد و طحال نیز مفید است، در کاهش سردردهای میگرنی نقش مهمی را ایفا میکند همچنین خاصیت تنظیم فشارخون و کاهش دهنده ی چربی خون را داراست.و اما چرا موسیر مصرف کنیم ؟ برای این سوال نکات زیر را بخوانید:

همه چیز درباره موسیر و خواص آن

– موسیر منبعی غنی از ویتامین های آ و سی هست همچنین مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی همچون فسفر و منیزیم در آن مشاهده شده است که به سلامتی بدن شما کمک شایانی میکند.

– امروزه نقش فیبرها در هضم راحت غذا اجتناب ناپذیر است که موسیر دارای مقادیر زیادی فیبر میباشد. پس چنانچه مشکل هاضمه دارید پیشنهاد میکنیم کنار غذا از موسیر یا فرآورده های آن همچون ماست موسیر استفاده کنید.

– موسیر نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سرطان های گوارشی دارد که ان نیز به دلیل وجود ماده ای بنام گوگرد در آن است.

– موسیر مقدار قابل توجهی ویتامین ب6 و ب9 دارد که این ویتامین ها برای سیستم عصبی بدن ضروری هستند و مصرف صد گرم موسیر میتواند ده درصد نیاز روزانه ی شما به این ویتامین ها را تامین کند.

– یکی از بدترین و خطرناکترین بیماری ها، بیماری چربی خون است که ناشی از رسوب چربی در رگ های بدن و گرفته شدن مجاری آنها و اختلالات بیشمار ناشی از این گرفتگی هاست. موسیر جزو خوراکی هاییست که ترکیبات آنتی اکسیدانی دارد، که این ترکیبات از لخته شدن خون و گرفتگی داخل رگ ها جلوگیری میکند و کمک زیادی برای رقیق تر شدن خون میکند، گفتنی است که سیر و پیاز نیز فوایدی شبیه موسیر در جلوگیری از چربی خون دارند.

– موسیر نقش بازندارنده و پیشگیری کننده در بیماری های عفونی و میکروبی دارد.

– ترکیب موسیر با سیار خوراکی ها همچون ماست علاوه بر اینکه طعم خوشایندی به آن میبخشد و درکنار غذا، میتواند بعنوان سالاد مصرف شود؛ خواص بیشماری نیز به آن اضافه میکند، شما با مصرف موسیر در کنار غذا علاوه بر لذت بردن از طعم آن، در هضم سریع غذا نیز به سیستم گوارشتان کمک کرده اید.

– مصرف موسیر کنار لبنیات علاوه بر لذت بردن از طعم آن، کمک شایانی جهت استحکام استخوان ها به شما خواهد کرد.

– موسیر به بدن شما جهت دفع ادرار و در نتیجه دفع سموم بدن کمک میکند و تاثیر مثبتی بر افزایش دفع ادرار دارد.

– موسیر تاثیر مثبتی بر روی دستگاه اعصاب مرکزی بدن میگذارد.

– مصرف آن برای افرادی که فشار خون دارند همراه با ماست توصیه میشود.

– موسیر دارای مقدار قابل توجهی مواد معدنی، همچون کلسیم، آهن، روی میباشد که آن نیز به دلیل تغذیه از دل خاک میباشد، شما با مصرف این خوراکی گام بلندی در حفظ سلامت عمومی بدن خود برداشته اید.

 

عضویت در یورفان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 

  • تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1393 | نویسنده : یورفان



آوا ::: شنبه 93/8/3::: ساعت 10:18 عصر

موسیر و سیر برخلاف آنچه که تصور میشود دو گیاه متفاوت از هم هستند ولی خواص مشابهی دارند، خود گیاه موسیر دارای 40 گونه ی مختلف میباشد که طعمی شبیه سیر دارد و تلخی آن کمتر از سیر هست، خواص موسیر   همچون خاصیت آنتی اکسیدانی آن و رقیق تر کردن خون یا خواص آنتی باکتریال آن شبیه سیر و حتی پیاز میباشد، البته که میزان مواد معدنی و ویتامین های موجود در آنها باهم اندکی متفاوت است ولی آنچه که از موسیر باید بدانید این است که طعم خوشایند آن بخصوص همراه با لبنیات و بو ندادن دهان پس از خوردن آن همراه ماست یکی از ویژگی های بارز آن است، خاصیت ضد سرطانی موسیر با سیر یکی هست و هر دو دارای خواص ضد سرطانی به دلیل گوگرد موجود در خود هستند،اغلب موسیر به شکل پیازی تقریبا درشت از ریشه این گیاه که در زیر خاک بزرگ شده است در می آید و همراه محصولات و فرآورده های مختلفی به کار میرود. همانطوری که در شکل های زیر مشاهده میکنید ما یک تصویر از سیر و یک تصویر از موسیر قرار داده ایم اگر توجه کرده باشید، سیر به صورت چن سیر کوچک که داخل یک کیسه هستند تشکیل شده است اما موسیر به شکل یک پیاز میباشد.

تصویری از سیر

تصویری از سیر،فرق بین موسیر و سیر در چیست؟

تصویری از موسیر

تصویری از موسیر،فرق بین موسیر و سیر در چیست؟

 

عضویت در یورفان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 

  • تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1393 | نویسنده : یورفان



آوا ::: شنبه 93/8/3::: ساعت 10:17 عصر

آشنایی با قطره جتامایسین و مصارف آن

شاید شما نیز به دکتر مراجعه کرده اید و قطره ی جنتامایسین برای شما تجویز کرده است یا به داروخانه مراجعه کرده اید و قطره ضدعفونی کننده چشم و یا گوش برای خود خواسته اید و قطره ی جنتامایسین را برای شما داده است. بد نیست اینجا با خواص جنتامایسین آشنا شوید..درست است که بر روی قوطی آن قطره استریل چشمی نوشته است اما برای عفونت های گوش نیز کاربرد دارد، این قطره بیشتر برای عفونت های سطحی چشم تاثیر میگذارد، عوارض آنچنانی ندراد ولی در صورت بروز حساسیت میتواند باعث خارش، قرمزی و متورم شدن سطح چشم شود. در صورتی که هر یک از این علایم را مشاهده کردید مصرف آن را قطع کنید و مراتب با پزشک خود در میان بگذارید. گفتنی است که جتامایسین به شکل پماد نیز برای چشم در داروخانه ها موجود است، در صورتیکه شروع به درمان کرده اید و احساس می کنید عفونت چشمتان خوب شده است نباید مصرف دارو را بدون مشورت و نظر پزشک قطع کنید، اگر یک دوز از مصرف دارو را فراموش کردید در اسرع وقت نسبت به مصرف آن اقدام کنید. و اما شاید این سوال برای شما مطرح باشد که قطره جتامایسین را با چه فاصله زمانی مصرف کنیم؟ گفتنی است که این قطره بین چهار الی هشت ساعت یکبار بصورت یک قطره استفاده می شود از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنید. این قطره با نام قطره چشمی جنتکس هم در داروخانه ها عرضه می شود که همان قطره جنتامایسین می باشد. این دارو بعنوان یک داروی ضدباکتری میباشد و در صورتیکه برای گوش استفاده می کنید از مصرف زیاد آن پرهیز کنید و طبق موارد گفته شده هر هشت ساعت یکبار یک قطره استفاده کنید.این نکته را نیز یادآور شویم که ممکن است مصرف پماد جنتامایسین در برخی افراد باعث تاری دید شود لذا سعی کنید آن را در شب مصرف کنید. مکانیزم اثر جنتامایسین هم بصورتی است که با جذب شدن به ریبوزوم باکتری مانع سنتز پروتئین در آن میشود و لذا اثر باکتریسیدی دارد. این نکته را نیز یادآور شویم که پس از باز کردن درب قطره جنتامایسین آن را تا 12روز مصرف نمایید.

 

عضویت در یورفان

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به تویتر ارسال به گوگل پلاس ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 

  • تاریخ انتشار : جمعه 28 شهریور 1393 | نویسنده : یورفان



آوا ::: شنبه 93/8/3::: ساعت 10:16 عصر

   1   2      >