سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با برادریِ خدایی است که [درخت] برادری به بار می نشیند . [امام علی علیه السلام]

سایت تفریحی ،سرگرمی،آموزشی موزیک آوافان

آیه ها و سوره هایی که برای قبل از خواب و داشتن خوابی راحت توصیه شده اند
آیه ها و سوره هایی که برای قبل از خواب و داشتن خوابی راحت توصیه شده اند…در زیر مشاهده خواهید نمود..
زیاد شدن دغدغه های زندگی امروزه موجب شده خیلی از مردم به دنبال راه های مختلف رسیدن به آرامش باشند.
کلاس های مختلف تمرکز و آرامش با نام های جدید طرفداران زیادی پیدا کرده است. این متدها روش هایی برای آمادگی قبل از خواب به منظور فرار از افکار پریشان وبی خوابی هم دارند.
منشأ آرامش یاد خدا و تکیه به منبع لایزال الهی است.خدا در قرآن می گوید که تنها با یاد خدا دل ها  آرامش می یابد.”…أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطمَئنُّ الْقُلُوب”(28رعد)
تلاوت قرآن و یاد خدا در شب نیز برای آرامش تاثیر بسیار دارد. در روایت نیز توصیه به تلاوت قرآن و بویژه برخی از سور خاص شده است.
در حدیثی از حضرت محمد (صلى اللّه علیه و آله) نقل شده که ایشان قبل از خواب مسبحات را تلاوت می نمودند و مى فرمایند:” ان فیهن آیة افضل من الف آیة ” (در آنها آیه اى است که از هزار آیه برتر است.)
البته پیامبر (صلى اللّه علیه و آله) این آیه را تعیین نفرموده ، ولى بعضى از مفسران احتمال داده اند که آیه آخر سوره حشر منظور است ، هر چند دلیل روشنى براى این معنا نیز در دست نیست .
امام باقر(علیه السلام) نیز در حدیثی فرمودند: “من قراء المسبحات کلها قبل ان ینام لم یمت حتى یدرک القائم(علیه السلام)  و ان مات کان فى جوار رسول الله (صلى اللّه علیه و آله)”(کسى که «مسبحات» را قبل از اینکه بخوابد بخواند از دنیا نمى رود تا حضرت مهدى(علیه السلام)  را درک کند، و اگر قبلا از دنیا برود در جهان دیگر در همسایگى رسول خدا خواهد بود.)
مسبحات سوره هائى است که با کلمه ای که از ریشه “سبح” است آغاز مى شود و آن ها هفت سوره است: سوره اسرا، حدید، حشر، صف، جمعه ، تغابن و اعلی.
البته برخی منظور از مسبحات را شش سوره آخر را می دانند و برخی مفسرین مانند نویسنده تفسیر نمونه معتقد است، مسبحات سوره هایى است که با سبح لله یا یسبح لله آغاز مى شود و آن پنج سوره است: سوره حدید، حشر، صف، جمعه و تغابن.
اگر فرصت بر تلاوت همه مسبحات ندارید، در بین این سور بر تلاوت سوره حشر تاکید ویژه ای شده است. پیامبر (صلى اللّه علیه و آله) می فرمایند: “من قراء سورة الحشر لم یبق جنة و لا نار و لا عرش و لا کرسى و لا حجاب و لا السموات السبع و لا الارضون السبع و الهوام و الریاح و الطیر و الشجر و الدواب و الشمس و القمر و الملائکة الا صلوا علیه ، و استغفروا له و ان مات من یومه او لیلته مات شهیدا”(هر کس سوره حشر را بخواند تمام بهشت و دوزخ و عرش و کرسى و حجاب و آسمانها و زمین هاى هفتگانه و حشرات و بادها و پرندگان و درختان و جنبندگان و خورشید و ماه و فرشتگان همگى بر او رحمت مى فرستند، و براى او استغفارمى کنند، و اگر در آن روز یا در آن شب بمیرد شهید مرده است.)
همچنین امام صادق(علیه السلام) مى فرمایند: “من قراء اذا امسى الرحمن و الحشر وکل الله بداره ملکا شاهرا سیفه حى یصبح “(هر کس سوره الرحمن و حشر را به هنگام غروب بخواند خداوند فرشته اى را با شمشیر برهنه مأمور حفاظت خانه او مى کند.)
قاعدتا به هر میزان که توجه و تفکر در قرائت بیشتر باشد امید به این آثار نیز بیشتر خواهند بود.
سور مسبحات با “سبح لله” برخی با “یسبح لله” آغاز می شود و در واقع با تسبیح الهی آغاز می گردد.اما این تسبیح به چه معنا است؟
تسبیح که مصدر فعل «سبح» است ، به معناى منزه داشتن است ، منزه داشتن خدا از هر آنچه که مستلزم نقص و ناسازگارى با ساحت کمال الهی است.
در ابتدای سوره حدید آمده است: “سبَّحَ للَّهِ مَا فى السمَوَتِ وَ الاَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِیزُ الحَْکِیمُ”( آنچه در آسمانها و زمین است براى خدا تسبیح مى‏گویند؛ و او عزیز و حکیم است.)(1/حدید)

منظور از تسبیح هر آنچه در آسمان ها و زمین است تسبیح حقیقی است نه مجازی و زبان حال. همچنین در جای دیگر می فرماید: ” تُسبِّحُ لَهُ السمَوَت السبْعُ وَ الاَرْض وَ مَن فِیهِنَّ وَ إِن مِّن شىْءٍ إِلایُسبِّحُ بحَمْدِهِ وَ لَکِن لاتَفْقَهُونَ تَسبِیحَهُمْ إِنَّهُ کانَ حَلِیماً غَفُورا”(آسمانهاى هفتگانه و زمین و کسانى که در آنها هستند، همه تسبیح او مى‏گویند؛ و هر موجودى، تسبیح و حمد او مى‏گوید؛ ولى شما تسبیح آنها را نمى‏فهمید؛ او بردبار و آمرزنده است.)(44/اسراء)
که این آیه دلالت بر تسبیح حقیقی  دارد و اگر مجاز بود به این معنا بود که هر موجود ی در آسمان ها و زمین با هستى خود بر پاک و منزه بودن خالقش از هر نقصی دلالت دارد و دیگر نمی گفت:”شما آن تسبیح را نمی فهمید.”
پس تمامی موجودات عاقل و غیر عاقل تسبیح الهی با زبان و تنریه به معنای حقیقی کلمه می کنند، هر چند که ما آن را نمی فهمیم.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

 

  • تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1392 | نویسنده : یورفان



  • آوا ::: شنبه 92/12/24::: ساعت 7:8 عصر

    این بار جنیفر لوپز باکفش های بسیار عجیب غریبش همه را شوکه کرد!!
    جنیفر لوپز  ادعایی مبنی بر خوش پوشی ندارد اما  نوع لباس پوشیدن او به گونه ای است که میلیونها هوادار او در سراسر دنیا  جنیفر لوپز را تحسین می کنند.او روز گذشته با کفش های عجیبی به خیابان آمد که از او یک سوژه خبری ساخت.جنیفر لوپز لباس سراپا سفیدش را با یک جفت کفش پاشنه دار بنفش روشن ست کرده بود. این کفش های پاشنه بلند اصلا راحت به نظر نمیرسید و حتی تصور میشود  که او به سختی با آنها راه میرود. کفش های عجیب او نقش هایی به رنگ زرد و قرمز و سبز داشت. ” جنیفر لوپز ” این روزها بسیار فعال و پر کار است، او علاوه بر حضور در برنامه ” امریکن آیدل ” چندین موزیک ویدئو و فیلم را نیز در حال ساخت و انتشار دارد.
    این بار جنیفر لوپز باکفش های بسیار عجیب غریبش همه را شوکه کرد!!+تصاویر
    این بار جنیفر لوپز باکفش های بسیار عجیب غریبش همه را شوکه کرد!!+تصاویر

     

    این مطلب را به اشتراک بگذارید

    ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

     

  • تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1392 | نویسنده : یورفان



  • آوا ::: شنبه 92/12/24::: ساعت 7:7 عصر

    بر حس خودخواهی و غرور بیش از حد خود غلبه کنید!
     بر حس خودخواهی و غرور بیش از حد خود غلبه کنید!

    انسان ها تیپ های شخصیتی متفاوتی دارند. شخصیت خودشیفته، شخصیتی است که خود را بالاتر از دیگران و ستودنی می داند و خود را محور محیط پیرامون و دنیا می پندارد.

    غرور به معنی فریفتن ، بیهوده امیدوار کردن کسی را ، و احساس کاذب برتری داشتن و به معنای تکبر ، خودبینی و گستاخی می آید . غرور و خودخواهی بیماری کشنده ای است که انسان و دنیای اطرافش را به نیستی و تباهی می کشاند. همانطور که در تاریخ خوانده ایم یا شنیده ایم افراد جاه طلب ، مغرور و خودخواه مثل چنگیز، اسکنر ، هیتلر ، استالین ، موسیلینی و……..عواطف و احساسات مردم را در نظر نگرفته و افراد بی گناه بیماری را به خاطر همین غرور سرکش و خودخواهی شان به خاک و خون و ورطه نیستی کشانده اند و تا ابد چهره ای منفور از خودشان به جای گذاشته اند. افراد مغرور و خودخواه طعم عشق ورزیدن را نچشیده اند و کسانی که عشق درونشان نباشد مسلمأ از کینه و نفرت لبریزند ، این افراد با بدبینی به دیگر افراد دنیا نظر دارند و همه را در مقابل خود دشمن می دانند ، افراد مغرور حاضرند زندگی و آسایش را از دیگران سلب کنند تا خودشان در آسایش و راحتی زندگی کنند ، افراد مغرور برای خودشان ارزش بالائی قائل هستند و دیگران را پست و کمتر از خودشان می دانند.

    غرور یک بیماری روانی است که می تواند در سراسر روح انسان ریشه دوانده و تا سرحد مرگ آن را پیش برد ، که در مراحل ابتدایی شکل گیری می توان با آموزه های دینی و اخلاقی ، رعایت هنجار و تربیت سالم آن را از بین برد ، درمان غرور با تواضع و فروتنی امکان پذیر است یعنی اینکه همواره خود رانه از دیگران کمترپندارد ونه از آنچه هست و مستحقش هست بیشتر بداند.

    غرور انسان را از رسیدن به اهداف عالی و انسانی باز می دارد، زیرا غرور اجازه مشورت خواهی و کمک از دیگران را از اوسلب می نماید ، فرد اگر به مبداء هستی اعتماد و اطمینان داشته باشد می داند هرآنچه در زندگی بدست آورده است ، خداوند به او عطاء نموده ، پس غرور برای چه؟ ( شغل ،مقام ، شهرت ، مال و ثروت ، همسر و فرزند و حتی عشق و محبت ، دوست داشتن ، زیبایی ، عقل و دانش ) همه وهمه هدیه هایی از جانب خداوند و به صورت عاریت نزد ماست و هر موقع اراده نماید می تواند آنها را از ما بگیرد ، پس وقتیکه مالک چیزی نیستیم ، فخر فروشی و غرور نسبت به چیزهای عاریه ای ، بیهوده و عبث است .

    انسان ها تیپ های شخصیتی متفاوتی دارند. شخصیت خودشیفته، شخصیتی است که خود را بالاتر از دیگران و ستودنی می داند و خود را محور محیط پیرامون و دنیا می پندارد. شخصیت خودشیفته نماد بارز انسان خودخواه است، چنین افرادی از دوران کودکی چنان بار آمده اند که گویی همه چیز باید حول محور آن ها بچرخد و اگر غیر از این باشد، اتفاق ناخوشایندی افتاده است. چنین افرادی ممکن است از سوی نزدیکان و خانواده با همین خصوصیات پذیرفته شوند اما در تعاملات اجتماعی قطعا با مشکلات زیادی روبه رو می شوند که چون قدرت پذیرش آن را ندارند و از آن تحت عنوان بی عدالتی یاد می کنند.

    در واقع فرد خودشیفته همه خوبی ها را برای خودش می خواهد و با بدی ها نیز تا زمانی که به ضررش نباشد کنار می آید. اما زمانی که جایگاه وی به هر دلیلی به خطر بیفتد، دنیای ذهنی وی همان ویژگی ها و خصلت ها را طور دیگری تعبیر می کند. از سوی دیگر دوست داشتن خود بخشی از توان و ظرفیت روانی همه انسان هاست که بدون آن نمی توانند ادامه حیات دهند.

    تعاملات انسان در زندگی پیچیده امروزی باعث شده است که نحوه نگرش به خود متحول شود، زندگی مدرن، عناصر و ابزارهایی را به انسان تحمیل کرده است که مستقیم و غیر مستقیم روابط خود را با دیگران تحت تأثیر قرار می دهد؛ در این فرآیند انسان برای حفظ منافع خود، دفع خطر، رفع احساس تهدید و ایجاد پناهگاه امن، گویی راه دیگری جز فربه کردن حس خودخواهی پیدا نکرده است. به عبارت دیگر فرد برای پیگیری اهداف و اغراض خود به خودخواهی دامن می زند.

    نکته این جاست که مرز خود دوستی با خودخواهی از چگونگی تعاملات اجتماعی فرد مشخص می شود.

    عملکرد فرد خودخواه باعث ایجاد ترس، تهدید یا آزار یا پایمال شدن حقوق دیگران می شود و باید مانع از رشد آن شد.

    در مقابل عملکرد فردی که خود را دوست دارد باعث رشد و شکوفایی روانی، اجتماعی و فردی می شود بدون این که مانعی سر راه دیگران ایجاد کند و این ویژگی پذیرفته شده است.

    در ادامه مطلب به چند راهکار که در غلبه بر خودخواهی تاثیر دارد، اشاره می کنیم.
    1 – بپذیرید که خودخواه هستید زیرا اگر این اولین قدم را طی نکنید برای روبه روشدن با آن به آمادگی کامل نرسیده اید. این گام بسیار دشوار است و صداقت زیادی می طلبد. لازم است چند روز به رفتار و حرکات خود بیندیشید و رفتارهای خودخواهانه را تشخیص دهید.

    2 – بپذیرید که بعضی خصوصیات شما ناپسند است. همه ما از ناراحتی و رنج کشیدن دوری می کنیم، البته می توان همچنان خودخواهانه زندگی کرد اما برای رشد و تکامل باید سختی کشید.

    3 – یاد بگیرید که تا نبخشید نمی توانید خودخواهی را از خود دور کنید. بخشنده باشید و بدون داشتن توقع، نیکی کنید. ممکن است احساس کنید مورد ظلم واقع شده اید اما باید بدانید انسان فطرتا بخشنده است و هر قدر انسان ببخشد، عملکرد او به انسانیت نزدیک تر می شود. بنابراین در لحظات حساس و دشوار زندگی، تصمیمات درست بگیرید.

    4 – در برابر خودخواهی دیگران صبور باشید. ممکن است در راه مبارزه با خودخواهی تنها باشید و اطرافیان همچنان خودخواهانه به زندگی ادامه دهند. با آن ها صبور باشید و از رفتارهای آنان، عمق زشتی خودخواهی را دریابید.

    مشکلات روانی|مشکلات برخورد با دیگران

     

    این مطلب را به اشتراک بگذارید

    ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

     

  • تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1392 | نویسنده : یورفان



  • آوا ::: شنبه 92/12/24::: ساعت 7:7 عصر

    در این قسمت با داروی تلفست (فکسوفنادین)، مصارف و عوارض آن آشنا میشوید..

    داروی تلفست (فکسوفنادین)، مصارف و عوارض آن

    قرص TELFAST حاوی ماده ی موثره ی فکسوفنادین FEXOFENADINE  می باشد. این ماده جزء گروهی از داروها بهاسم آنتی هستامین است.

    فکسوفنادین برای کاهش و بهبود علائم آلرژی های فصلی و آبریزش بینی، خارش گلو، راش و بثورات جلدیوهمچنین رفع علائمی مانند خارش وسوزش و قرمزی چشم ناشی از حساسیت استفاده می شود.

    داروی فکسوفنادین بر خلاف اکثر آنتی هیستامین ها خواب آور نیست. و قرصها در سه مقدار 60 و 120  و 180میلی گرمی موجود است.

    مقدار مصرف فکسوفنادین 60 میلی گرمی برای افراد بالای 12 سال به صورت دو عدد روزانه می باشد. و برای قرص 180 و 120 میلی گرمی به صورت یک عدد روزانه همراه با یک لیوان آب است

    عوارض تلفست:

    سردرد

    سرگیجه

    خستگی

    تهوع

    سوهاضمه

    خواب آلودگی

    قرص تلفست|خواص تلفست

     

    این مطلب را به اشتراک بگذارید

    ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

     

  • تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1392 | نویسنده : یورفان



  • آوا ::: شنبه 92/12/24::: ساعت 7:7 عصر

    ♥♥♥درباره سروتونین بیشتربدانید♥♥♥

     گروهی از سلول ها در قاعده مغز از یک اسید آمینه به نام ال – تریپتوفان، سروتونین تولید می کنند. همچنین سروتونین در دستگاه گوارش و نیز به وسیله سلول های پوستی و خونی ساخته می شود. به گزارش یورفان دانشمندان چندین نوع گیرنده سروتونین را در قسمت های مختلف بدن شناسایی کرده اند. سروتونین ماده ای شیمیایی است که در مغز و سایر قسمت های بدن عمل می کند و بر بسیاری از احساسات، اعمال و فرایندها تأثیر می گذارد. بعضی از عملکردهای مهمی که توسط سروتونین تنظیم می شوند عبارتند از: اشتها، خواب، پرخاشگری و حالات روحی. سروتونین در مغز و سایر قسمت های سیستم عصبی به عنوان یک پیام آور عمل می کند _ ماده شیمیایی که علائم را از یک سلول عصبی به سلول عصبی دیگر منتقل می کند. در بسیاری موارد سروتونین اثرات سایر پیام آوران عصبی را تعدیل می کند. سروتونین به طور گسترده در گیاهان، حیوانات و انسان وجود دارد و به شکل گیری و تکامل اولیه مغز نیز کمک می کند.

     

    این مطلب را به اشتراک بگذارید

    ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به یاهو

     

  • تاریخ انتشار : دوشنبه 23 دی 1392 | نویسنده : یورفان



  • آوا ::: شنبه 92/12/24::: ساعت 7:7 عصر

       1   2   3      >